Czyli jak zaplanować i prowadzić nowoczesny, zrównoważony i odpowiedzialny biznes, ale i nie tylko.

Witam! Nazywam się Maksymilian Brzeziński interesują się tematyką pisania biznesplanów i tworzeniem strategii biznesowych.

Kontakt:
tel. kom.: 669-950-754
brzezins@gmail.com

Blog > Komentarze do wpisu

O ZDiZ Gdańsk słów kilka czyli jak Zarząd Dróg i Zieleni nie potrafi zarządzać drogami

Dziury, nieodśnieżone drogi i bezsensowne strefy tempo 30 km/h to tylko kilka z wielu zarzutów jakie mają mieszkańcy i użytkownicy dróg w Gdańsku do Zarządu Dróg i Zieleni.

1. Gdański ser szwajcarski

Dziura na Al. Niepodległości o głębokości co najmniej kilku centymetrów w którą wpadnięcie może skończyć się uszkodzeniem układu zawieszenia pojazdu, nawet tragicznie przy zjechaniu na sąsiedni pas ruchu. Drogi w Gdańsku są bardziej dziurawe niż ser szwajcarski. Czy firmy wynajęte przez ZDiZ w ogóle robią przeglądy objazdowe stanu nawierzchni i stanu oznakowania?

Skoro ZDiZ i wynajęte przeze niego firmy potrafią zdjąć znaki i w 2-3 dni wprowadzić strefę skrzyżowań równorzędnych wraz z ograniczeniem do 30 km/h to dlaczego nie potrafią załatać ubytków znajdujących się w nawierzchni? Czy to kolejna polityka ZDiZ-u mająca na celu ograniczenie prędkości pojazdów i zmniejszenie liczby wypadków?

2. Pasmo błędnych decyzji ZDiZ-u na przejściu na ul. Hallera

Tragiczna historia przejścia na ul. Hallera

  • 8 listopada 2012 r. dochodzi do prawidłowo przechodzącego mężczyzny
  • 3 grudnia 2012 r. zostaje potrącona prawidłowo przechodząca kobieta
  • 15 lutego 2013 r. montaż kocich oczek
  • 3 listopada 2013 r. kolejne potrącenie pieszego
  • W listopadzie 2013 r. po kolejnym tragicznym potrąceniu zostaje wprowadzona strefy z ograniczeniem prędkości do 30 km/h, wyłączone zostają pasy ruchu znajdujące się na torowisku tramwajowym w środkowej części jezdni. Zostanie również zamontowana kamera rejestrująca wykroczenia
  • 12 maja 2014 r. dwa potrącenia pieszych – pierwsze ok. 14:12, kolejne ok. 16:00
  • 30 maja 2014 r. montaż progów zwalniających na Hallera

Najpierw były kocie oczka lecz okazały się one bezskuteczne. Następnie wprowadzono zawężenie drogi, strefę tempo 30 km/h oraz kamerę rejestrującą wykroczenia drogowe. Wcześniejsze działania ZDiZ-u na przejściu na ul. Hallera to pasmo błędnych decyzji, które w żaden sposób nie poprawiły bezpieczeństwa pieszych. Wskazuje na to jednoznacznie liczba kolejnych potrąceń. Ktoś powinien ponieść odpowiedzialność za wprowadzanie nieprawidłowych i nieskutecznych decyzji.

Dopiero po kolejnych potrąceniach mających miejsce 12 maja 2014 r. zdecydowano się na zainstalowanie progów zwalniających bezpośrednio przed przejściem na ul. Hallera.

Zarząd Dróg i Zieleni wprowadził najbardziej kontrowersyjne rozwiązanie - zamontował progi zwalniające, łamiąc jednocześnie Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Rozporządzenie to mówi wyraźnie, iż progi zwalniające nie mogą być montowane bliżej niż 40 m od skrzyżowania ulic lub dróg oraz nie bliżej niż 30 m od przejścia dla pieszych.

Jak widać Pan Tomasz W., szef Działu Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku  i ZDiZ mają w poważaniu przepisy Ministra Infrastruktury i przytaczają absurdalny przykład Miasteczka Holenderskiego w Puławach, o czym można przeczytać tutaj http://www.trojmiasto.pl/...

Cztery pasy ruchu, przekrój 2+2 (dwa pasy ruchu w kierunku Gdańska Brzeźna, dwa pasy ruchu w kierunku Al. Niepodległości), jeżdżące tramwaje, szerokość jedni ponad 11 m, brak jakiegokolwiek azylu dla pieszych. Aż prosi się o sygnalizację świetlną!

Hallera Gdańsk - przejście policja

Wprowadzenie strefy tempo 30 nie dość, że jest błędne z punktu widzenia przekroju drogi i intuicji kierowcy to zamiast być wprowadzone punktowo tuż przed przejściem dla pieszych zostało wprowadzone w całej strefie. Intuicja nakazuje także oznakowanie progu zwalniającego znakiem pionowym A-11a.

Zawężenie pasów ruchu, w celu utworzenia powierzchni wyłączonej na środku torowiska tramwajowego należy uznać za pomysł chybiony, który zmniejsza przepustowość ruchu i naraża pieszych na potrącenie przez tramwaj.

Hallera Gdańsk - przejście bez progów zwalniających

Dlaczego ZDiZ nie zamontował sygnalizacji świetlnej? Pan Tomasza W. szef Działu Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku całkowicie się zdyskredytował co można przeczytać w materiale opublikowanym na stronie http://www.tvn24.pl/...

Jeśli 1,5 minuty oczekiwania na sygnał zielony jest zbyt długim czasem dla pieszego ja Panu Tomaszowi gratuluję i proponuję, aby zobaczył jak przechodzi się i ile się czeka na przejście przez Al. Niepodległości przy Operze Bałtyckiej.

Niepodległości Gdańsk - przejście dla pieszych

poniedziałek, 27 października 2014, wniosek_na_biznes

Polecane wpisy